Katedra tělesné výchovy
Zámostí 683, 500 09 Hradec Králové

SmartFit-HIIT

HIIT-kopie.png

Charakteristika:

Je to originální a nejoblíbenější forma nejen dámského fitness, účinně podporuje kardiovaskulární systém, zlepšení svalové hmoty a redukci váhy. 

HIIT  (High-Intensity Interval Training-Vysoce intenzivní intervalový trénink-cvičí se 15-30 minut )

        - standartní interval HIIT, Tabata, Pyramida, Triády...

        - intenzívní trénink se střídáním vysoké a nízké intenzity cvičení (podle fyzické zdatnosti jedince)                     - efektivní kardiovaskulární trénink (podpora kardiovasculárního systému-brání onemocnění srdce)

        - zlepšení výkonnosti, rozvoj síly a vytrvalosti v krátkém čase             

        - intenzita a náročnost cvičení je přizpůsobená studentům

        - vysoká spotřeba energie, zrychlený metabolismus i min.hodinu po cvičení 

        - efekt "afterburn" = spalování i několik hodin po docvičení

 

Harmonogram výuky:

1/ Warm-up  3-5 minut

                       - zahřátí a dynamický strečink, příprava na trénink

2/ Cviky  - demonstrace a vysvětlení správné techniky  5 minut

3/ Intervalový trénink   30 - 40 minut i s pauzami mezi opakováním 

                                         - střídání vyšší intenzity a odpočinku nebo nízké intenzity

                                         - každá hodina je originál-využíváme různé intervaly a styly cvičení

                                         - zaměřeno na správnou techniku cviku, potom na intenzitu cvičení

4/ Strečink  5 minut

                    - protažení svalů, uvolňovací a kompenzační cviky

 

Pro koho je hodina určena:

Pro všechny studenty, začátečníky i sportovce, kteří chtějí udělat něco prospěšného pro svoje tělo i duši!  Trénink se skládá z náročných cviků pro pokročilé a vždy několika lehkých variant pro začátečníky. Cviky jsou voleny komplexně, abychom zapojili všechny svalové partie v jednom tréninku.

 

Budete potřebovat: sportovní oblečení a vhodnou sport.obuv, ručník, pití a dobrou náladu 

 

Studenti musí pro získání obou zápočtů odchodit (aktivně se zúčastnit) 22 hodin z celkových 26. V průběhu roku si dále studenti mohou vyzkoušet, 2x v zimním a 2x v letním semestru, jiný sport (náhrada). Náhrada může posloužit studentovi i při dodělávání zameškaných absencí. Počet však nesmí překročit více jak čtyři za rok.

 

Vyučující:  Mgr. Iveta Szakošová

Sportoviště:  Katedra TV

 

fotkyfoto_52723798_xs-5120-(1).jpg

 

 

© Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova
Heyrovského 1203, 500 05 Hradec Králové, Česká republika